Pismo z GIW dot. BREXITU- kliknij
ZARYS RAPORTU KOŃCOWEGO.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie ponad 1 000 osób z terenu całej Polski w różnej grupie wiekowej oraz o różnym poziomie wykształcenia i zróżnicowanych preferencjach żywieniowych.
KONTEKST BADANIA:
1 Nowe wyzwania wobec biznesu
2.Specyfikacja rynku żywności
3. Zmieniające się społeczeństwo
4. Zautomatyzowana analiza danych
STRATEGICZNY CEL BADANIA:
- przedstawienie interesariuszom rzetelnej informacji na podstawie której będą mogli podjąć optymalne decyzje biznesowe
BADANIE POZWOLI:
-zminimalizować ryzyko błędów w planowaniu strategii marketingowej
-zmaksymalizować efektywność działań promocyjnych poprzez trafne profilowanie i dobór narzędzi rzeczywistego wpływania na preferencje konsumentów
CELE OPERACYJNE:
-zbadanie preferencji obecnych i potencjalnych klientów
-identyfikacja zależności między zatomizowanymi obserwacjami , a rzeczywistymi zachowaniami rynkowymi
ETAPY REALIZACJI PROJEKTU:
-opracowanie metodologii
- badanie ankietowe
-przygotowanie danych
-modelowanie danych
-analiza wyników
-wnioski
Ocena preferencji konsumentów została oparta na badaniach ankietowych przeprowadzonych metodą CAWI wśród 1180 konsumentów z terenu całej Polski.
Do analizy zebranych danych zastosowano analizę czynnikową, która pozwoliła wyodrębnić niewidoczne ,,gołym okiem’’ zespoły czynników wpływające na częstotliwość spożycia mięsa drobiowego.
WSTĘPNE WYNIKI ANALIZY:
Ze wszystkich ankiet wyselekcjonowano ankiety dla osób deklarujących jedzenie produktów mięsnych w tym drobiowych.
Następnie podzielono zbiór na dwie grupy;
osoby często spożywające mięso czyli częściej niż raz w tygodniu i osoby rzadziej spożywające mięso drobiowe czyli raz w tygodniu lub rzadziej.
USTALONO:
Spośród mięs : dziczyzna, baranina, ryby, wołowe, wieprzowe, drobiowe;
mięso drobiowe jest pierwszym wyborem spośród mięs dla ponad 2/3 respondentów spożywających mięso częściej niż raz w miesiącu,
a 66% respondentów, którzy jedzą mięso codziennie , najczęściej wybiera drób.
SIŁA ODZIAŁYWANIA CZYNNIKÓW NA WYBÓR MIĘSA DROBIOWEGO
Cechy mięsa drobiowego które najsilniej oddziałują na wybory konsumentów:
-smaczne
-dostępne
-łatwe w przyrządzaniu
Natomiast przyzwyczajenia-tradycja i cena są dla klientów coraz bardziej obojętne.
KORELACJA
Wrażliwość na czynniki prozdrowotne oraz na dobrostan zwierząt znacznie zwiększa siłę oddziaływania literatury i fachowców na wybory żywieniowe.
Jedynie dla 1 na 4 badanych przekonania odnośnie:
- uczuć zwierząt
-tradycji
-szkodliwości dla środowiska naturalnego
-negatywnym wpływie na zdrowie,
są istotną determinantą decyzji zakupowej.
SIŁA WPŁYWU CZYNNIKÓW ZMIANY NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH
Zdrowie i jakość produktów – zmiana w tych obszarach silnie determinuje zmiany nawyków żywieniowych.
Cena i warunki hodowli – zmiany w obszarze cen i technologii produkcji są dla klientów coraz bardziej obojętne.
PODSUMOWANIE
Zastosowana metodologia oraz zaobserwowane zjawiska pozwalają w sposób istotny statystycznie opisać przyczyny zmienności zachowań konsumentów.
Pozwoli to na wyodrębnienie obszarów docelowej aktywności marketingowej.
Opracowała Anna Zubków na podstawie zebranych materiałów i opracowań.
FINANSOWANE Z FUNDUSZU PROMOCJI MIĘSA DROBIOWEGO
Pismo GIW -grypa ptaków 14.12.2020 – kliknij
Pismo GIW-grypa ptaków 15.12.2020-kliknij
Pismo GIW -grypa ptaków 16.12.2020- kliknij
PismoGIW – grypa ptaków 18.12.2020- kliknij
Pismo GIW- grypa ptaków 23.12.2020- kliknij
GIW Grypa ptaków 08.12.2020 - kliknij
Komunikat Copa-Cogeca- kliknij