POLSKI ZWIĄZEK ZRZESZEŃ
HODOWCÓW I PRODUCENTÓW
DROBIU

ZARZĄD GŁÓWNY
www.pzzhipd.pl
pzzhipd@wp.pl

Zaloguj się

Szukaj:

Kategorie:

Dożynki Prezydenckie Spała 2017r – kampania promocyjna

Miło nam poinformować , że Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu już po raz piąty jest organizatorem działań promocyjnych podczas Dożynek Prezydenckich w Spale, na którą to uroczystość- Święto Polskiego Rolnictwa serdecznie zapraszamy.

Tradycja uroczystości dożynkowych w Spale  sięga okresu międzywojennego. Po raz pierwszy patronat nad uroczystościami dożynkowymi w Spale, letniej siedzibie prezydentów RP, objął prezydent Ignacy Mościcki w 1927 roku. Uroczystości miały ogólnopaństwowy charakter aż do wybuchu II wojny światowej. Ostatnie przedwojenne dożynki odbyły się we wrześniu 1938 roku.

W 2000 roku tradycję dożynek prezydenckich reaktywował prezydent Aleksander Kwaśniewski, lecz tak naprawdę inicjatorem ich zorganizowania był ówczesny wicepremier Roman Jagieliński. Po objęciu urzędu prezydenta przez Lecha Kaczyńskiego, w latach 2006-2008, dożynki w Spale miały  charakter regionalny.

W 2009 roku prezydent Lech  Kaczyński powrócił do tradycji prezydenckich dożynek w Spale. Podczas swojej kadencji tradycję kontynuował Prezydent Bronisław Komorowski ,   a następnie już  trzeci rok patronat nad dożynkami obejmuje Prezydent Andrzej Duda.

Tegoroczne Dożynki odbędą się w dniach 16-17 września 2017r.

Podczas  Dożynek odbędzie się promocja mięsa drobiowego w dwóch segmentach tj. na Imprezie plenerowej  oraz na Bankiecie Prezydenckim.  Impreza plenerowa polegać będzie na zorganizowaniu grilla oraz stoiska z potrawami przyrządzonymi z mięsa drobiowego dla gości z całej Polski biorących udział w Ceremoniale Dożynkowym i pozostałych uroczystościach. Natomiast na Bankiecie Prezydenckim – między innymi dla szefów instytucji rządowych , samorządowych , biznesowych –  przygotowany będzie wytworny  stół  z poczęstunkiem z różnego  rodzaju potraw  z drobiu. Goście Dożynek , a często są to całe rodziny , będą mieli okazję posmakować  specjałów  z polskiego mięsa drobiowego. Podczas promocji staramy się pokazywać walory smakowe i wizualne  degustowanych potraw, które wpływają na pozytywną opinię o mięsie drobiowym. Doświadczeni poprzednimi latami , gdy wydawaliśmy kilka tysięcy porcji degustacyjnych i ustawiały się do naszego stoiska długie kolejki , postaramy się i w tym roku sprostać oczekiwaniom organizatorów oraz przybyłych gości i przygotować nie mniej smaczny poczęstunek.

Kampania promocyjna jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Opracowała Anna Zubków

Copyright © POLSKI ZWIĄZEK HODOWCÓW I PRODUCENTÓW DROBIU. ul. Al. Jerozolimskie 11/19 lok. 52; 00–508 Warszawa