POLSKI ZWIĄZEK ZRZESZEŃ
HODOWCÓW I PRODUCENTÓW
DROBIU

ZARZĄD GŁÓWNY
www.pzzhipd.pl
pzzhipd@wp.pl

,,INDYK SMAKUJE’’ -V MAZOWIECKIE ŚWIĘTO INDYKA cd.

1 (210)s1 (139)s

MAGAZYN ROLNICZY- https://www.youtube.com/watch?v=WFeHPjojPuY&feature=youtu.be- kliknij na film

We wschodniej części Mazowsza w promieniu 150 km od Siedlec jest około stu producentów drobiu, którzy hodują indyka.

Dzięki kampaniom promocyjnym prowadzonym od kilku lat, spożycie mięsa na tym terenie systematycznie wzrasta.

W tym roku odbyła się kolejna impreza plenerowa w pięknym ,,Dworze Mościbrody’’, znanym z gościnności i  wspaniałej kuchni kultywującej tradycyjne potrawy regionalne.

Okoliczni mieszkańcy chętnie uczestniczą w wydarzeniach organizowanych w tym miejscu, gdyż wiedzą, że mogą spędzić przyjemnie czas,  dowiedzieć się różnych ciekawostek i sposobów przyrządzania potraw oraz ich niepłatnie  skosztować.

Informacje w mediach, ulotki i plakaty spowodowały, że na promocję mięsa indyczego w dnu 27 września br. do ,,Dworu Mościbrody’’ przybyło mnóstwo osób, pomimo deszczowej aury i ograniczeń sanitarnych związanych z pandemią COVID 19.

Przybyło również kilkudziesięciu hodowców drobiu, którzy wzięli udział w ,,Panelu Edukacyjno- Dyskusyjnym’’.

Hodowcy aktywnie uczestniczyli w dyskusji lecz wcześniej pozyskali wiele cennych informacji zarówno od prowadzącej panel pani profesor Barbary Biesiady Drzazgi, pana prezesa Ubojni Stasin Krzysztofa Borkowskiego, dyrektora Ubojni Stasin pana Wojciech Zarzyckiego oraz przedstawicieli PZZHiPD w osobach prezesa Andrzeja Danielaka, wiceprezesa Zbigniewa Herca oraz Anny Zubków – przedstawicielki polskiego drobiarstwa w organizacji europejskiej Copa-Cogeca i Komisji Europejskiej.

W imprezie uczestniczyły media, które przeprowadziły relację z uroczystości oraz wywiady z wymienionymi i nie tylko osobami.

Podczas spotkania hodowcy wymieniali pomiędzy sobą informacje dotyczące problemów nurtujących branżę.

W momencie kiedy załamuje się eksport polskiego drobiu należy położyć większy nacisk na promocję wewnętrzną i dlatego tak ważne są tego typu imprezy – jest to jeden z wniosków wysnutych przez producentów drobiu w czasie dyskusji.

Pomimo, że spożycie indyka w Polsce wzrasta jest jeszcze wciąż  małe w porównaniu z niektórymi krajami np. USA.

Polski Związek Hodowców i Producentów Drobiu planuje dalsze kampanie mające na celu promowanie konsumpcji mięsa drobiowego i kreowanie pozytywnej opinii o produktach z mięsa drobiowego- indyczego.

Mazowsze jest dużym rynkiem producenckim ale również konsumenckim dla mięsa indyczego i dlatego jest to dobre miejsce na przeprowadzanie promocji, zwłaszcza  że w tym regionie mało jest tego typu imprez, gdzie można spędzić przyjemnie z rodziną bądż przyjaciółmi czas przy doskonałej zabawie oraz poznać diety korzystne dla zdrowia prezentowane przez autorytety  naukowe i medialne.

1 (222)s1 (388)s1 (152)s1 (226)s1 (311)s1 (182)s1 (184)s1 (268)s1 (364)ssdr1 (123)s1 (261)s  1 (380)s1 (147)s1 (100)s1 (310)s1 (334)s

Opracowała Anna Zubków

FINANSOWANE Z FUNDUSZU PROMOCJI MIĘSA DROBIOWEGO

Copyright © POLSKI ZWIĄZEK HODOWCÓW I PRODUCENTÓW DROBIU. ul. Al. Jerozolimskie 11/19 lok. 52; 00–508 Warszawa